Pre tie najnáročnejšie zjazdové trate svetového poháru je tu skutočný hráč - SCOTT Gambler 920, model horského celoodpruženého bicyka pre downhill a ten nejdrsnejší terén. Keď vyrazíte zo štartu, hliníkový Gambler vám dá maximálnu rýchlosť…
Pre tie najnáročnejšie zjazdové trate svetového poháru je tu skutočný hráč - SCOTT Gambler 920, model horského celoodpruženého bicyka pre downhill a ten nejdrsnejší terén. Keď vyrazíte zo štartu, hliníkový Gambler vám dá maximálnu rýchlosť, ktorú zabrzdia jedine vaše limity. Pri vývoji tohoto celopéra SCOTT prihliadol ku mnohoročným skúsenostiam s vývojom závodných bicyklov, pridal dokonalú znalosť spracovania karbónu aj to, že perfektne pozná potreby svojích týmových rajdrov. Vďaka tomu si i vy môžete zajazdiť na tých najšpičkovejších modeloch downhillových pretekov. Stavtee na Gamblera, hráča, ktorý rád hazarduje v teréne, ale nikdy nehazarduje s kvalitou.
S našimi horskými bicyklami sa snažíme dosiahnuť maximálnu všestrannosť. Tieto špecifické modely dokážete prehodiť z 27,5 "na 29" kolesá len za pomoci otočenia flip-chipu. Nemusíte meniť vidlicu, stačí len otočiť flip-chip na úchyte tlmiča, vymeniť kolesá a ísť. Flip-chip nám umožňuje zachovať podobnú výšku stredu pri prehodení z jednej veľkosti kolies na druhú, čo je kľúčové pre zachovanie podobných jazdných vlastností pre obe veľkosti kolies. S 27,5 "kolesami môžete jazdiť na pneumatikách 2,5", 2,6 "alebo 2,8". Na 29" od 2,4 "-2,6".
Naše zjazdové bicykle vždy prekračovali hranice nastaviteľnosti. Jazdec i bicykel sa musia vedieť prispôsobiť trati, poveternostným podmienkam a výberu tlmiča (vzduchový alebo pružinový). Nový Gambler umožňuje zmeniť rozmer kolies, bez toho aby bolo potrebné meniť ďalšie komponenty.
Dĺžku zadnej stavby je možné takisto nastaviť, nezávisle na veľkosti kolies. Krátka zadná stavba a 29" kolesá - jasná vec. Dlhá s kolesami 27,5" - bez problému. Gambler je dodávaný s náhradnými vyosenými miskami hlavového zloženia, aby ste si mohli nastaviť hlavový uhol v závislosti na rozmere kolies, výberu vidlice apod.
Máme tiež 4smerný čip, ktorý umožňuje nastaviť nielen výšku stredového zloženia podľa rozmeru kolies, ale takisto - a to je ešte dôležitejšie - vylepšiť geometriu/kinematiku v závislosti na trase, tlmičoch alebo preferenciách jazdca. Chceme, aby sa bicykel dal optimalizovať na každý tlmič, každého jazdca i danú trať.
S každým nastavením je nutné zamerať sa na rovnováhu. A rovnováhou myslíme dokonalú kombináciu na správnu trakciu. Geometria a možnosti krivky tlmenia napomáhajú jazdcovi dostať ťažisko do ideálneho miesta medzi kolesami, kde je rovnováha a trakcia optimálna. Napriek tomu, ako sa menia pretekárske trate, mení sa i tento balančný bod a nie všetky bicykle si s tým poradia - my sme chceli, aby to náš bicykel zvládol.
Tak napríklad bicykel s geometriou na strmú trať sa bude odvaľovať pomaly a zatáčky na rovnejšej trase bude brať zoširoka, zatiaľ čo s bicyklom nastaveným na rovnejšie trate bude pre jazdca ťažšie udržať v prudkých úsekoch ťažisko dostatočne vzadu.
Vodítko reťaze - mohlo by sa zdať, že až tak veľký rozdiel na bicykli neurobí, ale ako sa ukázalo, urobí. Dokonca žartujeme o tom, že dizajn celého bicykla určovalo práve ono. Prečo by sme mali mať svoje vlastné? Príslušenstvo na reťaz sa väčšinou vyrába tak, aby fungovalo na rôznych bicykloch, a preto sa musí všeličo oželieť. My potrebujeme, aby vodítko fungovalo len na tomto jednom ráme a s daným radom prevodníkov, takže sa dá ľahšie nainštalovať, lepšie funguje, je ľahšie a umožňuje nám získať určité výhody v konštrukcii rámu. Sme schopní ešte znížiť hmotnosť a zvýšiť spoľahlivosť/odolnosť. V minulosti boli konštrukčné návrhy vodítka reťaze / chrániča prevodníka príliš zložité, čo sa nejavilo ako ideálne. Vyžadovali ťažký hliníkový úchyt vlisovaný do rámu, ktorý sa mohol nárazom ohnúť, spôsobiť v ráme trhliny a tie mohli viesť k ďalšiemu poškodeniu. Táto skutočnosť obmedzovala šírku hlavného čapu rámu a tvar zadnej stavby. Ďalej bolo vodítko reťaze spojené s chráničom prevodníka základňou, čím dochádzalo k navýšeniu hmotnosti.
U nášho vlastného dizajnu už nepoužívame vlisovaný hliníkový úchyt, ani nemáme praskliny v ráme. A čo je dôležitejšie, môžeme konštruovať širší hlavný čap, čo vedie k tuhšiemu spojeniu a dlhšej životnosti ložiska. Podarilo sa nám optimalizovať tvar zadnej stavby, aby sme mohli zaistiť lepšiu tuhosť a pevnosť. Jednoduchšie sa nastavuje a je ľahšie.
V chrániči prevodníka používame vsadené gumové pohlcovače nárazov, ktoré takisto znižujú potenciálne poškodenie rámu. A v neposlednom rade sú chránič prevodníka a vodítko reťaze samostatné kusy, takže v prípade poškodenia jedného, nie je nutné meniť celý systém, len jednu súčasť.
Vytvorte si Endorphin Pas a získajte prístup k zľavám, odmenám a výnimočným službám.