Rozdrťte traily s nadupaným horským celoodpruženým bicyklom SCOTT Spark 900 AXS osadeným vidlicou FOX 34 SC so zdvihom 130 mm. MTB bicykel pre skutočných fajnšmekrov má upravený tlmič FOX Nude, sadu SRAM Eagle AXS a technológiu ovládania…
Rozdrťte traily s nadupaným horským celoodpruženým bicyklom SCOTT Spark 900 AXS osadeným vidlicou FOX 34 SC so zdvihom 130 mm. MTB bicykel pre skutočných fajnšmekrov má upravený tlmič FOX Nude, sadu SRAM Eagle AXS a technológiu ovládania tlmenia TwinLoc, čo z neho robí skutočne spoľahlivú mašinu do terénu. Stavte všetko na jednu kartu a užite si každý výjazd, na ktorom vás nič nezaskočí.
S | M | L | XL | ||
A | HEAD TUBE ANGLE | 67.2 ° | 67.2 ° | 67.2 ° | 67.2 ° |
B | HEAD TUBE LENGTH | 95.0 MM | 95.0 MM | 105.0 MM | 115.0 MM |
C | TOP TUBE HORIZONTAL | 575.0 MM | 605.0 MM | 635.0 MM | 655.0 MM |
D | STANDOVER HEIGHT | 738.0 MM | 746.0 MM | 760.0 MM | 778.0 MM |
E | BB OFFSET | -43.0 MM | -43.0 MM | -43.0 MM | -43.0 MM |
F | BB HEIGHT | 327.0 MM | 327.0 MM | 327.0 MM | 327.0 MM |
G | WHEEL BASE | 1,121.6 MM | 1,151.6 MM | 1,182.8 MM | 1,203.9 MM |
H | BB CENTER TO TOPTUBE CENTER | 345.0 MM | 375.0 MM | 425.0 MM | 475.0 MM |
I | BB CENTER TO TOP OF SEATTUBE | 410.0 MM | 440.0 MM | 490.0 MM | 540.0 MM |
J | SEAT ANGLE | 73.8 ° | 73.8 ° | 73.8 ° | 73.8 ° |
K | CHAINSTAY | 438.0 MM | 438.0 MM | 438.0 MM | 438.0 MM |
L | REACH | 402.7 MM | 432.7 MM | 460.0 MM | 477.3 MM |
M | STACK | 593.1 MM | 593.1 MM | 602.4 MM | 611.6 MM |
N | STEM LENGTH | 50.0 MM | 60.0 MM | 70.0 MM | 80.0 MM |
0 | TRAIL | 100.2 MM | 100.2 MM | 100.2 MM | 100.2 MM |
80 % práce pri vytváraní nového rámu tvorí správny výber materiálov. Zvyšných 20 % si vyžaduje všetko naše úsilie. Z tohto dôvodu sa pri výbere najmodernejších uhlíkových vlákien na trhu intenzívne využívajú špeciálne nástroje, ako napríklad softvér na analýzu konečných prvkov (FEA), ktorý umožňuje sledovať správne vrstvenie uhlíka.
Pomocou softvéru konečných prvkov môžeme stimulovať pôsobenie rôznych síl na virtuálny model rámu a podľa toho upraviť jeho konštrukciu. Tento softvér nám umožňuje vytvárať kompletné virtuálne prototypy, ktoré obsahujú všetky fyzikálne javy, ktoré existujú v reálnom prostredí.
Pomocou technológie Evo-Lap modelujeme rám s cieľom optimalizovať jeho plochu, simulujeme konštrukciu rúrok s rôznou orientáciou vrstiev, potom porovnávame výsledky použitia rôznych konfigurácií a testujeme rozloženie napätia v rôznych oblastiach rámu. Vďaka rozsiahlemu počítačovému modelovaniu sa nám podarilo optimalizovať vrstvenie uhlíka vo všetkých častiach rámu. Keď sme následne poskladali jednotlivé diely do prvého prototypu, vznikol superľahký a kompaktný rám bez akejkoľvek straty tuhosti, pohodlia alebo odolnosti voči nárazom. Technológia Evo-Lap bola prínosom pre celý produktový rad.
Pri pohľade zhora je spodná rámová trubka modelu Spark a vahadlo celkom zjavne umiestnené voči sebe asymetricky. Karbónové vlákna dosahujú svojho najväčšieho potenciálu, pokiaľ sa aplikujú v hladkých priamych líniách. Pozícia tlmiče mierne vychýlená vľavo umožňuje kontinuálne štruktúru od spodnej rámovej trubky cez tlmič k hlavnému čapu.
V spolupráci s DT Swiss sme kompletne prepracovali pevnú os, aby sme docielili ergonomickejšieho tvaru, ktorý bude dokonale zapadať do nášho rámu. Vznikol nový multifunkčný nástroj integrovaný vo vnútornej časti vlastnej pevnej osi. Kľúč Torx 25T je teraz okamžite dostupný a kedykoľvek pripravený k rýchlym úpravám na trati.
Viac o systéme Twinloc tu: https://www.scott-sports.com/page/twinloc Pomocou technológie Twinloc môže jazdec ľahko, účinne a kompletne ovládať rám, vidlicu a tlmič ako jeden systém. Prečo je to dôležité? Správne nastavený bicykel so zdvihom 150 mm sa zanorí viac (má väčšiu sag) než bicykel so zdvihom 130 mm. Väčší zdvih znamená väčšiu zábavu pri jazde a lepšie zvládnuté zjazdy, na druhej strane má väčší sag negatívny dopad na geometriu bicykla a výkon pri stúpaní. Práve tu rozhoduje Twinloc. Twinloc vie ovplyvniť efekt zanorenia niekoľkými spôsobmi. Zatiaľ čo väčšina systémov iba zvyšuje nízkorýchlostnú kompresiu z dôvodu vyššej účinnosti pri šliapaní, Twinloc nám umožňuje nielen zmeniť kompresiu pri stláčaní tlmiča, ale zároveň aj pružinovú krivku a tlmenie odskoku, čím dynamicky zmení geometriu bicykla. V režime Trail je tlmič nielen tuhší, ale má aj výrazne obmedzený zdvih. Jazdná pozícia je vyššia, uhol sedlovej trubky ostrejší, bicykel sa stáva celkovo obratnejší. Technológia ponúka aj tretí, plne uzamknutý režim vhodný na zdolanie stúpania tým najúčinnejším možným spôsobom. Tieto unikátne nastavenia optimalizujú geometriu na stúpanie, dokonca aj pri bicykloch s väčším zdvihom. Vieme odstrániť "efekt veľkého zdvihu", ktorý môže ubrať účinnosť pri šliapaní, ale o jazdu z kopca s plnou parádou 150 mm zdvihu vás nepripravíme. Počnúc pretekárskym nastavením, cez rýchly výjazd cez obedňajšiu pauzu až po trailový švih po práci, je možnosť prepínať medzi jednotlivými režimami, v závislosti na profile terénu, jednoduchým stlačením páčky úplne rozhodujúci - jazda je rýchlejšie a vy si ju perfektne užijete.
Vytvorte si Endorphin Pas a získajte prístup k zľavám, odmenám a výnimočným službám.